Info om Depression og Stress

Undgå stress/depression igennem fitness

Det har længe været kendt, at regelmæssig motion er godt for vores fysiske sundhed. Det kan reducere risikoen for kræft, hjertesygdomme og pludselige slagtilfædle.

I de seneste år har studier vist at regelmæssig fysisk aktivitet også har indflydelse for dit mentale helbred. Motion kan hjælpe folk med depression og forhindre dem i at blive deprimeret eller stresset i første omgang.

15 minutters motion hver dag lyder ikke af meget, men det er tilstrækkeligt til at få samlet tankerne og løsnet op. Det er underordnet om der er tale om en gåtur eller mere fysisk krævende træning.

Vigtigst er bare at man får rørt sig. Det er især vigtigt hvis man ikke har været aktiv i et stykke tid.

Her bør man dog være opmærksom på at man bør starte stille og roligt ud, for at komme ind i en rutine, undgå diverse skader og for at bibeholde motivationen.

Artikel 2

Vi har alle forskellige interesser, når det kommer til træning og motion. Nogen gør det for at holde formen ved lige, andre gør det for at nå et specifikt mål. Fælles er dog at vi alle ønsker at holde vores kropslige sundhed ved lige.

Der er et væld af små øvelser og træningsformer der kan løsne op i kroppen og give et overskud. De behøver ikke blive udført i et motionscenter og har ikke andre krav end gåpåmod og motivation.

Yoga og pilates er to milde øvelser, der er lette at gå til. Nordic fitness har en række udstyr, der passer til disse øvelser. Herunder træningsmåtter, så du f.eks. kan træne hjemme i stuen eller når du engang har tid. Du finder her også træningsbolde, vægte, stepkasser og andet udstyr designet til yoga, pilates og andet fitness træning. Tjek f.eks. noget af deres udstyr her: http://www.nordicfitness.dk/fitnessyogapilates/yogapilatesfitness 

For at udfordre dig kan du også købe et sjippetov (tjek her). Det kan godt lyde primitivt, men det er utroligt effektivt til at få pulsen op mens det samtidig giver bedre kondition alt efter intensiteten. Det er derfor boksere har også taget sjippetovet til sig. Det er for dem effektivt i en opvarmning, så pulsen er rigtigt oppe og køre. Det er derudover et fremragende supplement til løb igennem styrkelse af motorikken og koordinationen.

Motion og fitness behøver ikke være hård træning, der skal give maraton kondition eller vægtløfter muskler. Det bør foregå i lige det tempo der passer dig for at du kan bibeholde interessen.

Er ud stresset, og har du fundet ud af at fitness og kost måske en vejen frem, så findes der jo en masse guides rundt omkring på nettet, som både indeholder guides til træningsprogrammer og træningsudstyr, samt guides til madlavning mv.

Tjek f.eks. denne her: http://www.momentumdk.dk/apps-der-gor-madlavningen-nemmere-og-sjovere/

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *